De afgelopen weken hield onze Thamar zich bezig met het (4de) uitvoeringsplan voor het Food Center Amsterdam, het nieuwe woongebied. We zijn de buurt ingegaan om input op te halen en er kwamen omwonenden langs tijdens de vergadering om in te spreken.

Uiteindelijk is er op basis van al deze input dit advies opgesteld en ingediend samen met de VVD & D66.  Kern van het advies is om nogmaals te onderzoeken of het haalbaar is om de maximale hoogte van de toren op de hoek van de Jan van Galenstraat/Oostelijke Marktkanaal te verlagen, zodat de belemmering van zon en wind wordt verkleind. Uit een zonurenstudie blijkt namelijk dat woonbootbewoners flink minder zon zullen hebben en uit de zienswijze van zaagmolen De Otter blijkt dat ook zij niet blij zijn met de voorgenomen toren van 35 meter, vanwege een daling van 16% aan winduren voor de molen. Het advies is inmiddels met een meerderheid door de stadsdeelcommissie aangenomen!