De afdeling GroenLinks Amsterdam West is op zoek naar een nieuwe afdelingsvoorzitter. Iemand die enthousiast leiding geeft aan de afdeling, een brug is tussen de fractie en het afdelingsbestuur en actieve discussie binnen de afdeling aanzwengelt. Weet jij iemand die ervaring heeft en die het leuk vindt om deze klus in de komende periode te gaan doen? Of ben je zelf geïnteresseerd? Het profiel van onze ideale voorzitter vind je hieronder. We verwachten geen schaap met vijf poten ;-).

De kandidatencommissie ziet alle reacties graag tegemoet. Reageren kan tot 1 meil 2015. Op de eerstvolgende ledenvergadering doet de kandidatencommissie een voorstel aan de ALV. De leden kunnen dan stemmen voor een nieuwe voorzitter.

Vacature afdelingsvoorzitter GroenLinks Amsterdam West

De afdeling GroenLinks Amsterdam West is op zoek naar een nieuwe voorzitter. Hierbij de profielschets waaraan een voorzitter idealiter zou moeten voldoen.  De voornaamste eis is lidmaatschap van GroenLinks en onderschrijven van de ideeën van GroenLinks.

Het bestuurswerk kost doorgaans 1 dagdeel per week. In principe worden bestuursleden benoemd voor een periode van 2 jaar.

De voorzitter heeft de volgende taken:

• Algehele coördinatie bestuur;

• Het onderhouden van de contacten met fractie en dagelijks bestuurder, het zicht houden op de politieke stand van zaken en zo nodig interveniëren;

• Stimuleren van actieve discussie binnen de afdeling

• Het vertegenwoordigen van (de leden van) de afdeling, zowel intern als extern;

• Zorgen dat het bestuur als een team werkt;

• Voorzitten bestuursvergaderingen en Algemene Ledenvergaderingen;

• Aanspreekpunt zijn voor leden, fractie, externen.

We hebben onze verwachtingen ten aanzien van de kwaliteiten van een voorzitter hier allemaal opgesomd. Het zou mooi zijn als je als voorzitter een aantal van deze kwaliteiten meebrengt;

• Een verbindende leiderschapsstijl;

• Bestuurservaring, politiek/strategisch inzicht, brede maatschappelijke belangstelling;

• Het bewaken van de afgesproken taken en deze samen tot een goed einde weten te brengen;

• Leiding kunnen geven aan de afdeling in de periode dat de bestuurscommissie verder vorm krijgt en GroenLinks een actieve rol in de buurt wil spelen.

Heb je belangstelling? Stuur dan voor 19 april 2015 een korte motivatie en cv naar christine.glwest@gmail.com. De commissie bestaat uit Jeroen Vernooij, Selma Janssen, David Sluiman en Christine Hoebe. We staan open voor creatieve sollicitaties. Heb je vragen? Bel dan Christine Hoebe: 06 2326 0107.

Als je zelf geen belangstelling hebt, maar wel iemand weet die geschikt is: laat het ons weten!

Het afdelingsbestuur Amsterdam West