“ Een prachtig stadsdeel gaat niet vanzelf. Dat doen wij samen. ”
Fenna Ulichki Dagelijks Bestuur Stadsdeel West

Fenna is een praktische idealist. Ze zat van 2006 tot 2014 in de gemeenteraad voor GroenLinks Amsterdam en wist daar een flink aantal praktische successen te boeken voor diverse groepen Amsterdammmers in kwetsbare posities: zorg en begeleiding voor kinderen in de Vrouwenopvang, actie tegen discriminatie uitzendbureau’s, intensivering beleid tegengaan achtergelaten vrouwen, recht op onderwijs voor jongeren zonder verblijfsvergunning, actie gemeente tegen Islamofobie, zorg voor gezondheid LHBT’s en tegen bezuinigingen op het passend onderwijs.

“ West is een prachtig stadsdeel, met karakter, diversiteit en straten en pleinen die aanvoelen als huiskamers van de buurt. ”

Fenna Ulichki is Amsterdammer en vooral een kind van West. Ze heeft in Westerpark, de Baarsjes gewoond en is inmiddels bijna 20 jaar bewoner van de Kinkerbuurt.

"Een prachtig stadsdeel gaat niet vanzelf. Dat doen wij de bewoners samen, met onze organisaties, ondernemers en overheid. Ik wil een betrokken bestuurder zijn, die naast de mensen staat. Voor het op weg helpen van jongeren naar de arbeidsmarkt, voor vrouwenemancipatie, voor zorg dicht bij huis, voor groene huiskamers en schone lucht. Kortom een prachtig mooi en bruisend stadsdeel West. Laten we dat samen doen!"

Portefeuilles:

• Openbare ruimte